Întrebările sunt adresate experţilor. Experţii sunt specialiştii, ce cunosc părţile specifice ale temei cercetate. În majoritatea cazurilor sondajele cu experţi sunt efectuate cu reprezentanţii autorităţii, oameni de ştiinţă, colaboratori ai instituţiilor de învăţămînt superior şi ai organizaţiilor ştiinţifice de cercetare, colaboratorii structurilor non-guvernamentale, structurilor private de experţi sau de consultare, membri ai consiliilor de experţi, directori de companii sau directori de filiale mari etc.
AVANTAJELE INTERVIURILOR CU EXPERŢI:
– Posibilitatea de a obţine informaţia de la profesionişti, specialişti;
– Posibilitatea de a primi evaluări şi păreri profesioniste, care există în cercul de profesionişti;
– Posibilitatea de a verifica ipotezele şi presupunerile existente în discuţia cu experţii.
DEZAVANTAJELE INTERVIURILOR CU EXPERŢI:
– Durata interviului şi numărul redus – de obicei numărul de interviuri este de la 10 la 20 în cadrul unei cercetări;
– Influenţarea rezultatelor obţinute, de către miturile şi regulile cercetate în domeniul profesional şi subiectivismul perceperii datelor cercetării;
Preţul comparativ ridicat.